حالا دیگر زمان انتخاب گذشته چون شما شغل کارمندی را انتخاب کردید و ناگزیر هستید ساعت‌های طولانی پشت میز بنشینید، پاسخ‌گوی تلفن‌ها باشید یا پرونده‌ ارباب رجوع‌ها را تکمیل کنید؛ اما وقتی متوجه وضعیت نامناسب خود می‌شوید که برای رفتن به میهمانی لباس‌های قدیمی اندازه‌تان نشود. این یعنی شما اضافه وزن پیدا کرده یا بدتر از آن چاق شده‌اید. چاقی بین کارمندان پشت میزنشین که تحرک کمی دارند و غذای چرب و پرکالری محل کار را می‌خورند، شایع‌تر است.
کد خبر: ۸۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ 26 August 2015
پس لازم است به‌خاطر داشته باشید:

١-جابه‌جایی وعده‌های اصلی و میان‌وعده‌ها در یک روز مانعی ندارد؛ اما فاصله زمانی غذا خوردن باید رعایت شود و زمان گرسنگی طولانی نشود. مثلا اگر فرد بعد از صبحانه تا ظهر میان وعده نخورد، طبیعی است که ظهر با حجم غذای اندک سیر نمی‌شود.

٢-هرگز پشت میزتان غذا نخورید. در هنگام غذا خوردن باید چشمتان به ظرف غذا و غذایی که می‌خورید، باشد. وقتی که پشت میز کار غذا می‌خورید حواستان به غذایی که در دهان می‌گذارید نیست و بیش از اندازه غذا می‌خورید.

٣ - ناهارتان را خودتان از منزل بیاورید و از غذاهای پرکالری و فست‌فود رستوران اجتناب کنید. غذاهای رستوران گاهی تا ۴برابر بیشتر از غذاهایی که در خانه تهیه می‌شوند، روغن دارند.

۴-به جای نوشابه‌های گازدار که به مقدار زیادی مواد قندی و کافئین وارد بدن می‌کنند و منجر به چاقی می‌شوند، از نوشیدنی‌های سالم‌تر مثل آب، دوغ کم نمک و بدون گاز استفاده کنید.

۵-بهتر است در میان‌وعده‌ها به جای مصرف مواد قندی، شیرینی و بیسکویت، انواع سبزی مثل خیار، گوجه فرنگی، کاهو، هویج، میوه‌ها یا لقمه‌هایی که در منزل تهیه شده‌اند، مثل نان و پنیر و سبزی مصرف شود.

۶- اگر مجبور هستید که مدت زیادی را پشت میزتان باشید به‌دنبال راهکارهایی برای حرکت و تحرک هر چه بیشتر در دیگر اوقات روزتان باشید. هر زمان که فرصت داشتید به قدم زدن و پیاده‌روی بپردازید زیرا ما به‌طور ژنتیکی برای حرکت خلق شده‌ایم نه سکون.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار